Miesięcznik BIZNES.meble.pl luty 2024

Od redakcji 6
F E L I E T O N Y 8
Czego potrzebuje branża meblarska AD 2024? Część druga 8
Produkt (nie) pierwszej potrzeby 10
R A P O R T 14
Czy nowy rząd rozwiąże problemy branży meblarskiej? Drewno to słowo, które branża, zapytana o listę priorytetów dla nowego rządu, wymienia najczęściej. Lista problemów jest oczywiście dłuższa, mniej oczywiste wydaje się natomiast to, czy zostaną one rozwiązane. 14
B R A N Ż A 22
Wiadomości 22
Jesteśmy zwolennikami inwestowania z głową. Rozmowa z Michałem Piłatem, Dyrektorem Zarządzającym HOMAG Polska. 30
Czy branża meblarska wykorzystuje potencjał Internetu? Odpowiedź na to pytanie brzmi: niestety nie. Chociaż oczywiście nie można generalizować, to jednak niewiele polskich firm meblarskich świadomie wykorzystuje pełen potencjał serwisu www jako narzędzia do pozyskiwania nowych kontrahentów czy innych kontaktów biznesowych. 36
Musimy iść w nową jakość. Rozmowa z Dariuszem Piotrowskim, wiceprezesem MELACO. 44
Wszystko ma swój początek. Może to powinien być mój pierwszy artykuł? Dotąd myślałem, sądziłem, myliłem się, że to, o czym dzisiaj będę pisał po prostu jest, bo przecież być musi… Ale, jak to często bywa, w życiu jest inaczej niż się myśli. 50
Co czeka eksport mebli z Polski? .Dlaczego utrzymanie wypracowanej pozycji rynkowej będzie dla polskich eksporterów coraz trudniejsze, a budowanie przewagi, w oparciu o korzystne ceny mebli, może okazać się niewystarczające? 56
D E S I G N 64
Kierunek – Niemcy! Co eksportować? Jakie są trendy? Na pytanie: co eksportować do Niemiec, nie wystarczą już odpowiedzi typu: meble, meble tapicerowane albo kuchnie. Prześledźmy więc, co jest teraz na topie na niemieckim rynku. 64
Wiadomości 68
Trendy 82
Nowości 84
T E M A T W Y D A N I A • outdoor na nowo 88
To nam daje bezpieczeństwo. Przestrzenie outdoorowe najczęściej kojarzą się z relaksem i odpoczynkiem. Najnowsze propozycje liderów rynku pokazują, że ich wyposażenie może nam dać znacznie więcej. Przypatrzmy się trzem wiodącym trendom: powrocie klasyki, cocooningowi i odpowiedzialności. 88
Ogrody społeczne. Dziś rolą ogrodów jest również budowanie interakcji społecznych. 94
Meble ogrodowe – co nowego? Są dobrze uzbrojone przed słońcem i deszczem. Meble ogrodowe chętnie wpisują się w trendy estetyczne, również wyposażenia wnętrz. 98
C H I L L O U T 106
Wszystko zaczyna się od marzenia. Jeżeli nie masz takiego marzenia, dla realizacji którego wstajesz przed budzikiem, nie osiągniesz sukcesu – twierdzi Helena Sworowska, założycielka i właścicielka Primavera Home. Skutecznie buduje wokół siebie społeczność w sieci. Wie, czego chce i uczy przedsiębiorcze kobiety jak osiągnąć sukces. 106
Felietony 112
RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=