Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2021

Nigdy wcześniej na święto designu w Mediolanie nie trzeba było tak długo czekać. Nigdy wcześniej jego uczestnicy nie wyrażali tak skrajnych opinii. Czy Supersalone należy traktować jako preludium przed 60. edycją Salone del Mobile.Milano? Czy to dopiero początek zmian? jako preludium? Tekst: Anna Szypulska T ym razem tylko w czterech pawilo- nach, swoje projekty, we wszystkich kategoriach produktowych, zapre- zentowały 425 marki, które odpowiedzia- ły na wezwanie Salone del Mobile.Milano i kuratora Stefano Boeri, w głębokim prze- konaniu, że Supersalone stanie się symbo- lem nowego renesansu. Organizatorzy zde- cydowali się na innowacyjną, dostosowaną do zmiennych warunków, formułę wydarze- nia, której głównymi założeniami były m.in. brak typowych stoisk, ekspozycje wykonane z recyklingowanych materiałów, zlokalizo- wane głównie na ścianach, zakupy e-com- merce i otwarcie na publiczność. W specjalnym wydarzeniu Salone del Mo- bile.Milano, wzmocnionym również słowa- mi prezydenta Włoch, który podkreślił odwa- gę i jakość nieodłącznie związane z targami, wzięło udział ponad 60 tys. osób, co prze- kroczyło wszelkie oczekiwania, jeśli chodzi o liczbę odwiedzających i przypieczętowało ożywienie miasta i kraju. Hasłami przewod- nimi wydarzenia Supersalone były: restart, bezpieczeństwo i zrównoważony rozwój. Wszystkie trzy miały swoje odzwierciedle- nie w przestrzeni wystawienniczej – choć kto tego nie widział na własne oczy, ten może nie uwierzyć. Na terenach wystawienniczych Fiera Mi- lano swoje produkty zaprezentowało 425 wy- stawców, z czego 16% pochodziło z krajów in- nych niż Włochy, dodatkowo w wydarzeniu wzięło udział 170 młodych studentów wzor- nictwa z 22 krajów i 39 niezależnych projek- tantów. Jeśli chodzi o liczbę odwiedzających, w ciągu sześciu dni odnotowano ponad 60 tys. wizyt, z czego 30% gości pochodziło ze 113 krajów. Ponad połowę stanowili handlowcy (47% spoza Włoch). W targach wzięło udział prawie 1.800 akredytowanych dziennikarzy z całego świata. Nowa platforma cyfrowa Salone del Mo- bile.Milano również odegrała ważną rolę, wzmacniając wydarzenie poprzez wpro- wadzenie nowego podejścia i odnotowując bezprecedensowe zainteresowanie ze stro- ny odwiedzających zarówno na targach, jak i zdalnie, wśród Internautów. Firmy miały okazję do opowiadania swoich historii, wy- mieniano też informacje i mnożono bezpo- średnie kontakty. Kod QR został zeskanowany za pośrednic- twem nowej aplikacji 22 tys. razy. 1,5 milio- na stron internetowych przeglądało średnio 90 tys. użytkowników dziennie. Kanały spo- łecznościowe (Instagram, Facebook, Linke- din, Twitter) zarejestrowały 15 mln wyświe- tleń, 25 tys. interakcji i 50 tys. odsłon wideo. Zamykamy tę edycję Salone del Mobile.Mi- lano z wielką satysfakcją i ogromnym wzrusze- niem. Ważne było, aby zrobić ten pierwszy, ale decydujący krok, aby zaznaczyć naszą obecność i wysłać sygnał do całego kraju. Udało się. Dzię- kujemy wszystkim, którzy włożyli w to ciężką pracę: firmom, które postawiły na to wydarze- nie, kuratorowi Stefano Boeri i całemu zespoło- wi, a także organizatorom, projektantom i spe- cjalistom od kultury i komunikacji, którzy razem uwierzyli w to wydarzenie – powiedziała Maria Porro, prezeska Salone del Mobile.Milano. Supersalone spełniło swoje zadanie, stając się motorem napędowym dla 60. edycji Salo- ne del Mobile.Milano, zaplanowanej na 5-10 kwietnia 2022 roku. q Supersalone Fot. Diego Ravier

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=