Miesięcznik "BIZNES meble.pl" październik 2021

54 design • wywiad biznes.meble.pl | październik 2021 P raca zdalna oraz korekty i konsultacje wymagały dużo samodyscypliny oraz kre- atywnego podejścia do zaproponowa- nych tematów projektowych. Dodat- kową wytyczną dla pracy studentów było wpisanie się w brief projektowy, który wskazywał na dopasowanie się do oferty VOX. Jak studenci poradzili sobie z tym zadaniem? Katarzyną Bryze: Dla VOX cały projekt był bardzo ciekawą lekcją i okazją do naucze- nia się wielu rzeczy. Od lat realizujemy strategię słuchania odbiorców i ich odpo- wiadania na ich style życia. Dlatego wie- dza pochodząca z badań jest dla nas po- czątkiem każdego projektu i nie inaczej było tym razem. Pandemiczny czas posta- wił przed wszystkimi wiele wyzwań i sam w sobie stał się zagadnieniem projekto- wym. Wszyscy musieliśmy nauczyć się inaczej funkcjonować, nasze mieszkania i domy musiały zostać przystosowane do nowych warunków. Studenci odpowiadali na wyzwania pracy i nauki zdalnej czy ak- tywności sportowych. Proces projektowy był bardzo złożony, wymagał połączenia wiedzy płynącej z ba- dań i obserwacji wraz z dopasowaniem do aktualnej oferty VOX. Studenci prezentowa- li koncepcje, które ewoluowały podczas on- linowych spotkań z wszystkimi partnera- mi projektu. Projekty łączące wiele różnych kompetencji i spojrzeń pozwalają zderzać ze sobą ciekawe pomysły, dzięki temu stu- denci dostawali bardzo konstruktywny fe- edback, który pozwalał na sprawny rozwój projektów. Krzysztof Peliński: W początkowej fazie, niezwykle ważne było utrzymywanie kon- taktu ze studentami, nawet pomimo braku możliwości fizycznego spotkania, stawia- liśmy na powszechne już spotkania online i ciągłą pracę nad projektami w chmurze. Interesujące było obserwowanie ewolucji projektów w procesie ich tworzenia, nowe rozwiązania, ale też edukacja studentów pod kątem technologii. Dla nas był to rów- nież nowy proces, prowadzenie kilku różno- rodnych projektów na etapie rozwoju, opty- malizacja pomysłów pod kątem możliwości technicznych i wiele nowych wyzwań, z któ- rymi przyszło nam się uporać. KB: Konsultacje, dialog, wzajemne inspiracje to wszystko zaowocowało wieloma ciekawy- mi rozwiązaniami. Edukacja i nieszablono- we podejście oraz zaangażowanie studentów w testowanie swoich projektów przynio- sło kilka zaskakujących produktów. Szcze- gólnie zapamiętałam spotkanie, na którym studenci prezentowali wyniki badań swo- ich własnoręcznie wykonanych prototypów z potencjalnymi użytkownikami. W naszej codziennej pracy jest to bardzo ważny etap procesu projektowego i cieszę się,że studen- ci są uczeni takiej konfrontacji z rynkiem. W jaki sposób obserwowane trendy wpłynęły na dobór rozwiązań funkcjo- nalnych w projektach? Czym charakte- ryzują się zaproponowane rozwiązania? p a t r o n a t Rozmawiała: Joanna Lisiecka Joanna Lisiecka / Katarzyna Laskowska, Pracownia Programów Edukacyjnych i Współpracy z Przemysłem / Katedra Mebla / Wydział Architektury i Wzornictwa / Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu / facebook.com/ pracownia.PEP Katarzyna Bryze, head of R&D marki VOX oraz Krzysztof Peliński z LAB150 o nowych funkcjonalnościach dedykowanych naszym mieszkaniom. 20. PE-P: nowe funkcjonalności dla VOX Dbamy o… W szczególności: przestrzeń w której żyjemy, bliskich którzy są dla nas wsparciem na co dzień. W taki sposób również współtworzyliśmy tegoroczną edycję PE-P. Współpracu- jąc, wypracowując rozwiązania, które w codziennym życiu mają szansę wzbogacić naszą rzeczywistość, umożliwiając otaczanie się tym, co dla nas ważne. Projekty meblowe są wynikiem procesu edukacji na UAP, pierwszej współpracy z przemysłem młodych projektantów. Premiera prezentacji projektów 20. PE-P zbliża się dużymi krokami, 27-30 październi- ka 2021 r. to data dla nas szczególnie ważna. 20. edycja PE-P realizowana jest przez prof. Katarzynę Laskowską i as. Joannę Lisiecką z Uniwersytetu Arty- stycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, partnerami 20. edycji PE-P są: VOX, Schattdecor, Egger, Lab150 oraz „BIZNES.meble.pl ”.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=