Miesięcznik "BIZNES.meble.pl" marzec 2022

62 design • zjawiska biznes.meble.pl | marzec 2022 P rojekt zakłada poszukiwanie i projektowanie rozwiązań do prowadzenia dalszych badań, poszukiwań, prowadzonych z grupą młodzieży i pedagogów, a nie zamknię- tych rozwiązań, projektów do masowego wdrożenia. Każda szkoła jest inna i rzą- dzi się zróżnicowanymi wymaganiami. Projektant będący inicjatorem zmian, poprzez projekty form przestrzennych i dekorów cyfrowych dla przestrzeni edukacji proponuje rozwiązania, któ- re nie są oczywiste, które nie pokrywają się z ogólnie przyjętymi zasadami, a tym bardziej z naszymi powszechnymi przy- zwyczajeniami. Projekt 21. PE-P pozwala na ekspery- menty, poszukiwanie nieoczywistych roz- wiązań, poszukiwanie nowych form edu- kacyjnych wobec przestrzeni zamkniętej klasycznej – klasy, pomieszczenia, koryta- rzy, przestrzeni wspólnych. Przechodzimy przez poznawanie świadomości potrzeb dzieci i młodzieży w przestrzeniach szkol- nych, zgłębianie wiedzy o tym co najistot- niejsze, gdzie należy kumulować energię, która przełoży się na wartości w czasie i w dłuższej konsekwencji w jakości edu- kacji dla dużej grupy dzieci i młodzieży w szkołach. Nasi partnerzy zaakceptowali taką for- mułę 21. edycji PE-P, służą stałym wspar- ciem, a grono pedagogów ze szkoły pod- stawowej im. Astrid Lindgren w Miliczu oraz Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 107 im. Arkadego Fiedlera w Poznaniu konsultują koncepty projektowe, komen- tują i wspierają rozwój projektów. W ramach 21. edycji PE-P pracujemy nad rozwiązaniami, które zaspokoją pod- stawowe potrzeby przestrzeni edukacyj- nych – szkół, na podobnym poziomie jak zaspokajane są potrzeby w przestrzeniach biurowych, w których następuje częsta wymiana sprzętu, mebli, elementów wy- posażenia wnętrz. Przestrzenie biurowe i coworkingowe, ich wyposażenie mają ogromny wpływ na użytkowników, osoby pracujące pięć dni w tygodniu przez jede- naście miesięcy w roku, a w konsekwencji na ich zdrowie psychiczne i fizyczne, po- ziom satysfakcji oraz równie ważne efek- ty pracy. Analogicznie jest z pracą uczniów i pe- dagogów w szkołach. Jednak nie obser- wujemy takiego zainteresowania zmianą przestrzeni szkół, ich wyposażenia do- stosowanego do zmiennych form eduka- cji, pracy zespołowej, indywidualnej i no- wych coraz częściej wprowadzanych form edukacji. Równie ważne jest projekto- wanie uniwersalne, otwarte na potrzeby dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. W ramach 21. edycji projektu PE-P zgłębiamy realne a ukryte potrzeby dzieci i młodzieży wobec systemu edukacji. Uwolnij swoją/Twoją szkołę Tekst: prof. Katarzyna Laskowska

RkJQdWJsaXNoZXIy MTEwNTc3Nw==