Miesięcznik "BIZNES.meble.pl" marzec 2022
63 zjawiska • design biznes.meble.pl | marzec 2022 Dzięki szkoleniom z uwrażliwienia na za- gadnienia niepełnosprawności przepro- wadzonym przez Fundację Bez Barier dla grupy studentów 21. PE-P oraz stały kon- takt z pedagogami Szkoły Specjalnej nr 107 w Poznaniu i szkoły im. Astrid Lind- gren w Miliczu zdobywamy doświadcze- nia, wiedzę, które przykładają się na roz- wiązania projektowe. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa rów- nież ze względu na współpracę interdy- scyplinarną w obrębie UAP. Zaprosiliśmy do projektowania wzorów cyfrowych stu- dentów Wydziału Malarstwa i Rysunku (MiR) a do grona dydaktyków dołączy- li w pierwszym semestrze dr Filip Wierz- bicki-Nowak i Krzysztof Mętel z Wydzia- łu MiR. Zaprezentowali nam niezwykły wykład o parterach w sztuce, a wybra- ne zagadnienia miały wpływ na rozwój projektowanych przez studentów wzo- rów cyfrowych dedykowanych przestrze- ni edukacji. Będziemy o tym szerzej pisać w kolejnych miesiącach na łamach BIZ- NES.meble.pl, naszego partnera medial- nego od wielu lat. Cykl szkoleń prowadzonych przez partnerów Schattdecor, Egger, Deftrans został rozbudowany o szkolenia z zakre- su projektowania wzorów cyfrowych przez Marię Mikołajczak-Zygmańską (Schattde- cor), sprint projektowy z projektantką Jo- anną Leciejewską, która dołączyła do Ka- tedry Projektowania Mebla na UAP w tym roku akademickim. W kolejnych miesiącach będziemy wspólnie z Joanną Lisiecką i partnerami pisać o procesie, projektach; o odpowie- dzialności projektantów – poszukiwaniu odpowiedzi na problem, który badamy, który mamy rozwiązać; o badaniu konse- kwencji planowanego rozwiązania, dzia- łań, projektu oraz konsekwencji dla użyt- kownika i dla otoczenia wynikających z projektów i podjętych działań; o projek- towaniu kultury wizualnej, użytkowej dla najmłodszych poprzez tworzenia warun- ków do edukacji, rozwoju i kreacji. Prowadzony od października 2021 r. projekt 21. edycji PE-P przez Pracownię Programów Edukacyjnych i Współpracy z Przemysłem, UAP i partnerów poszuku- je odpowiedzi: Jak zmienić na lepsze? Co może spowodować zmianę, polepszenie warunków nauki, edukacji, pracy uczniów pedagogów. Zapraszamy do śledzenia na- szych publikacji. q Pracownia Programów Edukacyjnych i Współpracy z Przemysłem / Katedra Mebla / Wydział Architektury i Wzornictwa / Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu /facebook.com/ pracownia.PEP
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTEwNTc3Nw==