Miesięcznik "BIZNES meble.pl" maj 2020

Od redakcji 4
F E L I E T O N Y 6
Czas odważnych decyzji 6
Kiedy telefon zadzwoni? Kiedy przyjdzie e-mail? 7
Czarny łabędź, jaskółki i biała gołębica… 8
R A P O R T 9
Branża w dobie koronawirusa. Po kilkunastu latach bezprzykładnego rozwoju i dużych, nawet dwucyfrowych wzrostów przychodów, ten rok dla branży meblarskiej w Polsce, podobnie zresztą jak i dla bardzo wielu segmentów gospodarki, nie będzie rokiem ekspansji, ale raczej walką o przetrwanie. 9
Branża otwartych serc. Przedsiębiorstwa z branży meblarskiej udowodniają, że nawet w czasach zarazy dobro zwycięża. Co chwila pojawiają się nowe doniesienia o gestach solidarności firm, które angażują się w pomoc w walce z pandemią koronawirusa. 14
Wierzę, że z kryzysu wyjdziemy silniejsi. Rozmowa z Anną Gąsiorowską, właścicielką firmy Negocjator i trenerem windykacyjnym. 16
B R A N Ż A 20
Wiadomości 20
Czy mały może więcej? Inspiracją do napisania tego artykułu był jeden z wielu paneli dyskusyjnych, który miał miejsce podczas zakończonych niedawno w Poznaniu targów „Meble Polska 2020”. 26
Co zrobią konsumenci? Chociaż najbardziej prawdopodobne jest, że potrzeba będzie czasu, aby konsumenci ponownie nabrali odwagi zakupowej, to nie jest powiedziane, że model ten będzie dotyczył wszystkich. 31
Nic się nie zmienia. Wszystko się zmienia. Piętrzą się problemy, z jakimi muszą mierzyć się firmy w dobie pandemii. Jak dotąd więcej jest niewiadomych niż pewników. Wielu przedsiębiorców, próbując oswoić rzeczywistość i prowadzić biznes, poszukuje alternatywnych sposobów działania. 34
D E S I G N 40
Wiadomości 40
Miał być Mediolan, są premiery online. „Design się nie poddaje!” – manifest o takim właśnie tytule podpisali przedstawiciele 9 wiodących włoskich marek. Po raz pierwszy w historii przemysłu meblarskiego we Włoszech, producenci mówią jednym głosem, a nowości, przygotowane z myślą o odwołanych z powodu pandemii targach w Mediolanie, mają swoje premiery online. 43
To jest biznes marzeń. Rozmowa z Janem Kochańskim, projektantem i wykładowcą akademickim. 52
Progres! Chociaż różnie interpretują „Progres!” – hasło tegorocznego „Łódź Design Festival”, łączy je obecność w gronie firm oferujących najlepsze polskie produkty. Wyróżnionych w organizowanym przez ŁDF plebiscycie „Must Have” zapytaliśmy, czym jest dla nich progres i czy nagrodzone produkty są jego wyrazem. 56
Jakość i lokalność. Produkty młodej i świadomej marki Noo.ma powstają z udziałem zaawansowanych technologii i w kooperacji z lokalnymi partnerami. Podobają się osobom preferującym minimalistyczną i spójną estetykę. 66
Trendy 72
Nowości 74
T E M A T W Y D A N I A • łazienka na czasie 76
Stan lewitacji. Najnowsze kolekcje mebli łazienkowych zdają się lewitować. To odpowiedź na wyzwania, jakie stawiają przed projektantami niewielkie przestrzenie. 76
W nowej rzeczywistości. Łazienka to przestrzeń, która najszybciej ewoluuje, więc jeśli w którymś z domowych wnętrz zachodzą aktualnie duże zmiany, to właśnie tutaj. 84
C H I L L O U T 93
Odporność psychiczna i dary kryzysu. Jak patrzeć na życie z optymizmem, odczuwając dynamicznie zmieniające się, skrajne i silne emocje? Czy kryzys może być dla nas korzystny? 93
Felietony 96

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=