"PRZEWODNIK ARCHITEKTA: dom przyszłości" 2021

2 przewodnik architekta • Dom przyszłości Mateusz Bartkowiak, 
marketing & PR manager, CAD Projekt K&A: Coraz więcej osób chce żyć „ekologicznie”, a świadomość pochodzenia produktu staje się dla nich coraz bardziej istotna. To oni chcą, aby pro- dukty sygnowane terminem „ekologiczne” stały się trwałym elementem codziennego życia. Chcą, by ich wnętrza były bliższe naturze jednak bez uszczerbku dla ekosystemu. To ogromne wyzwanie, z którym boryka się wielu przedsiębiorców. M ateusz Bartkowiak z CAD Pro- jekt K&A jest zdania, że każda firma ma wpływ na środowi- sko naturalne, niezależnie od rodzaju pro- dukcji. Branie za nią odpowiedzialno- ści stało się koniecznością, a nawet obowiązkiem. Aspekt ekologiczny jest bardzo ważnym elementem polityki odpowiedzialnego biznesu. W rzeczywistości na dłuższą metę to on decyduje o jakości naszego życia. Obszar środowiska naturalnego obejmuje bardzo szeroki za- kres zagadnień, takich jak decyzje dotyczące wybo- ru surowców, pakowania i dystrybucji, gospo- darowania odpadami, W kontekście wyzwań fabryk przyszłości liczy się tylko jedno hasło – optymalizacja. Produkcja, Tekst: Diana Nachiło „Prime.5” linia technologiczna do wielowarstwowego cięcia firmy Allcomp Polska. edukacji ekologicznej, ale również same- go projektu, w którym klient wykorzy- stuje zaprojektowane meble. Świadomość ekologiczna przedsiębiorstwa powinna przekładać się przede wszystkim na promowanie postaw proekolo- gicznych wśród odbiorców, a nie tylko na wdrażaniu określonych norm i standardów. Ekologia to obecnie modne hasło. Wiele mówi się o efek- cie cieplarnianym, zanieczyszczeniu środo- wiska, niekontrolowanym wylesianiu itp. Pod tym względem lasy i samo drewno są materiałem ciekawym i kontrowersyjnym, jak chodzi o wykorzystanie w produkcji –po- wiedział Mateusz Bartkowiak. Firma Allcomp Polska jest świadoma, że każda firma produkująca meble jest inna. optymalizacja, zysk

RkJQdWJsaXNoZXIy MTEwNTc3Nw==