Miesięcznik BIZNES.meble.pl marzec 2024

29 TARGI • BRANŻA 137 tys. m 2 , odnowiona koncepcja targów zaimponowała różnorodną ofertą wyda- rzeń mających na celu promowanie wy- miany doświadczeń między uczestnika- mi targów, zgodnie z mottem Connecting Communities. Z Niemiec przyjechało 110 wystawców, a z zagranicy 640. Przyszłoroczną edycję targów również zaplanowano w stycznio- wym terminie. Na targach imm cologne 2024 były re- prezentowane wszystkie główne stowarzy- szenia zakupowe, jak również niemiecki handel detaliczny i hurtowy. Było to forum udanych dyskusji i generowania sprzedaży. Po raz kolejny Kolonia zabezpieczyła swo- ją pozycję kluczowej platformy składania zamówień – podsumował Markus Meyer, prezes Niemieckiego Federalnego Stowa- rzyszenia Sprzedawców Mebli i Kuchni (BVDM). NOWA KONCEPCJA TARGÓW PROMUJE NETWORKING Hasło przewodnie tegorocznej edycji – Connecting Communities – okazało się kluczowym czynnikiem sukcesu targów. Czerpiąc z tej idei powstał koncept The Circles. Temat ożywiono również dzięki licznym treściom i powiązanym formatom wydarzeń.Okręgi jako przestrzenie evento- we rozmieszczone były na całej powierzch- ni wystawy, pełniąc rolę miejsc spotkań uczestników. The Circles przekształciło imm cologne w dynamiczną, interaktywną platfor- mę, która stworzyła różnorodne fora do roz- mów i inspirujące przestrzenie do dyskusji na tematy branżowe – wyjaśnił pozytywną re- akcję na nowy format Oliver Frese, dyrek- tor operacyjny Koelnmesse. CO BYŁO WAŻNE PODCZAS TEGOROCZNEJ EDYCJI? Do najważniejszych wydarzeń zorga- nizowanych w ramach holistycznej kon- cepcji targów zaliczał się kongres – imm cologne Summit – zorganizowany we współpracy z VDM i BVDM. Szczyt rzu- Pod hasłemConnecting Communities targi imm cologne odegrały na początku roku zdecydowaną rolę we wspieraniu tworzenia sieci kontaktów w branży wyposażenia wnętrz. Razem z naszymi partnerami z branży i sektora detalicznego nie możemy się doczekać aż napiszą kolejny rozdział whistorii targóww styczniu 2025 r. imm cologne pozostaje siłą napędową nowych inspiracji dla międzynarodowej branży wyposażenia wnętrz. GERALD BÖSE, DYREKTOR GENERALNY KOELNMESSE Wduchu Connecting Communities, który jest naszym głównym tematem, postawiliśmy sobie za cel promowanie wymiany między podmiotami z branży i tworzenie nowych obszarów za pomocą inspirujących pomysłów. Nie mogliśmy się doczekać tego, że ponownie zjednoczymy świat projektowania wnętrz wKolonii. BERND SANDEN, DYREKTOR IMM COLOGNE Szczególnie w trudnych czasach targi zapewniają wszystkim uczestnikombranży centralną platformę biznesową do prezentacji premier, tworzenia sieci kontaktów i prowadzenia sprzedaży. I zostało to udowodnione po raz kolejny, że podjęte, podczas styczniowych targówwKolonii, tematy życia w domu i projektowania wnętrz odbiły się szerokim echemw całych Niemczech. LEO LÜBKE, PREZES STOWARZYSZENIA NIEMIECKIEGO PRZEMYSŁU MEBLARSKIEGO (VDM). cił światło na możliwości stojące przed branżą wnętrzarską i wskazał uczestni- kom, jak mogą skutecznie przygotować się na to, co przyniesie przyszłość. Wgląd w to, co czeka nas w zakresie projektowa- nia wnętrz, zapewnił także Pure Talents Contest. Podczas jubileuszowej odsłony ten prestiżowy konkurs projektowy wy- różnił wschodzące talenty i udowodnił swoje znaczenie dla młodych kreatyw- nych profesjonalistów, którzy na 20. edy- cję nadesłali rekordową liczbę ponad 1 tys. zgłoszeń. Tym razem projekty sku- piały się na pracy ze zrównoważonymi materiałami i badaniu koncepcji produk- tów o obiegu zamkniętym. W porównaniu z wiosenną edycją imm w czerwcu 2023 r. wzrosła zwłaszcza li- czebność niemieckiego kontyngentu, o 28%. Dzięki trzem segmentom – Home, Sleep i Pure – oraz zróżnicowanej ofer- cie wystawców, od start-upów po wio- dące marki, targi zagwarantowały prze- krój branżowej oferty. Firmy dostrzegły na liście wystawców tegorocznej edy- cji imm cologne luki. Brakowało na niej wielu marek, które zwykle przyciąga- ją uwagę zwiedzających na dużych tar- gach, a mimo to ich szefowie zdecydowa- li, że pojawią się w Kolonii. To wiele mówi o randze wydarzenia. A zadając pytanie: gdzie rozmawiać o szansach, przeciwno- ściach i wyzwaniach niemieckiego rynku meblarskiego, jeśli nie w Kolonii, wśród lu- dzi o podobnych poglądach? , uczestnicy targów dali organizatorom wyraźny sy- gnał i uznali, że zasługują na duży kredyt zaufania. q

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=