Miesięcznik BIZNES.meble.pl marzec 2024
Od redakcji
|
4 |
F E L I E T O N Y
|
6 |
Mniej znaczy więcej
|
6 |
Nienazwane kompetencje przyszłości
|
8 |
R A P O R T
|
10 |
To był trudny czas dla polskiej branży meblarskiej. Rok 2023 dla polskiej branży meblarskiej był czasem korekty, w którym wszystkie negatywne wydarzenia ostatnich lat, zaczynając od pandemii, a na wybuchu wojny na Ukrainie kończąc, zebrały swoje żniwo i wyraźnie przełożyły się wyniki finansowe.
|
10 |
B R A N Ż A
|
16 |
Wiadomości
|
16 |
Konkurencja jest zdrowa, współpraca jeszcze lepsza. Rozmowa z Zilahim Imre, przewodniczącym Międzynarodowego Stowarzyszenia Wydawnictw Meblarskich (International Alliance of Furnishing Publications – IAFP).
|
24 |
Nowy rozdział w historii imm cologne. Tegoroczna edycja imm cologne to kolejny krok w drodze do odświeżonej przez Koelnmesse koncepcji biznesu. Stawka jest ekstremalnie wysoka. Od tego, jakie oceny zebrały targi w Kolonii, będzie bowiem zależało, czy pozostaną w ścisłej czołówce wydarzeń otwierających sezon, a przede wszystkim, czy – tak jak przed pandemią – będą kształtować nowy rok we wnętrzach.
|
28 |
Wybór Polski to strategiczna decyzja. Rozmowa z Fatihem Özmertem, zastępcą Dyrektora Generalnego Tüyap Overseas Fairs.
|
36 |
Siła wzrostu. Tegoroczny Heimtextil odnotował wzrost wszystkich parametrów wystawienniczych: od powierzchni po liczbę zwiedzających. Nie przeszkodził w tym nawet strajk kolei. Dominujące idee to odpowiedzialność i znaczenie sztucznej inteligencji w procesie bardziej świadomego zarządzania ochroną środowiska. Wpisują się w nie premiery w nowym sektorze dywanowym, a także propozycje polskich wystawców, których było w tym roku więcej niż w roku poprzednim.
|
40 |
Krótkie formy, czyli rolowanie na ekranie i w biznesie. Rolowanie: Słownik Języka Polskiego – kołować, kiwać, nabierać, oszukiwać siebie nawzajem, kantować; potocznie: nabijać w butelkę, robić w balona, robić w bambuko, robić w jajo, robić w konia, wpuszczać w maliny…
|
46 |
D E S I G N
|
52 |
Wiadomości
|
52 |
Trzy dekady Maison & Objet
|
62 |
Trendy
|
68 |
Nowości
|
70 |
T E M A T W Y D A N I A • strefa dzienna
|
72 |
Zdrowia i spokoju. Tym, co daje nam najwięcej poczucia radości w miejscu, w którym mieszkamy jest przytulanie ukochanej osoby i dzielenie radości z innymi. Tak mówią najnowsze badania. Atmosferę, która temu towarzyszy można zbudować z elementów wyposażenia wnętrz. Ich projekty ukierunkowane są na dobre samopoczucie użytkowników.
|
72 |
Regał uniwersalny
|
80 |
U siebie, w salonie, na sofie. W polskich domach żyje się szczęśliwie. Jak wynika z badań Otodom, najbardziej szczęśliwymi mieszkańcami są osoby dojrzałe. Niezależnie od stanu posiadania mieszkania lub domu, ważne, aby czuć się „u siebie”.
|
85 |
C H I L L O U T
|
94 |
Kolonia stawia na talenty. Spośród ponad 1.000 zgłoszeń na Pure Talents Contest nadesłano cztery szczególnie imponujące propozycje: mobilną saunę, dachówkę wykonaną z liści palmowych pochodzących z recyklingu, umiejętnie wykonaną tekstylną ściankę działową oraz składaną trzyosobową sofę. Odwiedzający imm cologne mogli oglądać zarówno zwycięskie projekty, jak i podziwiać nową targową koncepcję – The Circles.
|
94 |
Pięć dni w Paryżu. Paryskie targi Maison & Objet od 30 lat nadają ton imprezom wystawienniczym w Europie i na świecie. Na czym polega ich fenomen? Co sprawia, że wystawcy i zwiedzający dobrze się tu czują? Z jakich powodów warto bywać na targach w stolicy Francji? Pytań jest wiele, a na znalezienie odpowiedzi uczestnicy mieli tylko pięć dni.
|
95 |
Felietony
|
96 |
RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=