Miesięcznik "BIZNES meble.pl" wrzesień 2017

wrzesieñ 2017 [ BIZNES meble.pl 61 f signu firm, takich jak Alessi, Swatch, Bi- sazza, Abet Laminati, Hermes, Fondation Cartier i wielu innych. Współpracowałam z ważnymi instytucjami i muzeami. Były to moje pierwsze bardzo ważne doświadczenia w zawodzie i cieszę się, że miały one od razu zasięg międzynarodowy. Pracowałam nad każdym z tematów z osobna, w zależno- ści od jego charakteru i zasięgu odbiorców w różnych częściach świata. Poznawanie różnych kultur i liczne podróże, współpraca ze słynnymi osobami to były moje pierwsze doświadczenia i jednocześnie wchodze- nie w bardzo profesjonalny świat designu, podobnie jak współpraca z najstarszymi pismami z dziedziny architektury, designu i sztuki o zasięgu międzynarodowym. Poza tym, najważniejsze, co wyniosłam z Atelier Mendini to szacunek do drugiego człowieka. To była dodatkowa wartość, coś co wynosi- my zazwyczaj z domu i tak też było wmoim wypadku, ale współpraca z braćmi Mendini jeszcze bardziej mi to uzmysłowiła. Wielcy są tak naprawdę ci, którzy mając ogromny talent, stając się sławnymi osobistościami, robiąc przy tym duże biznesy, jednocześnie mają szacunek dla wszystkich ludzi napo- tkanych na swojej drodze, niezależnie od ich pozycji i roli. W wielkich braciach Men- dinich bardzo mnie to urzekało za każdym razem i urzeka do dziś. Zdobyte w Atelier Mendini doświad- czenia i nieocenione międzynarodowe kontakty były bazą do rozwinięcia Studia Doroty Koziary. Życie pomiędzy Włocha- mi i Polską, pomiędzy stolicą światowego designu – Mediolanem a resztą świata, pozwoliło mi zbudować interesujące mo- sty, takie jak mój najważniejszy most po- między Włochami a Polską – przyznaje Dorota Koziara. – Poza projektowaniem zajmuję się promocją designu, zarówno w Polsce, jak i we Włoszech. Wszystko zaczęło się w moim pierwszym studiu w Mediolanie w 2005 r., gdzie zorganizo- wałam pierwszą wystawę polskiego de- signu „Polish Designers”. Od tego czasu byłam kuratorem wielu wystaw związa- nych z promocją designu. Ostatnią z nich była pierwsza międzynarodowa zbiorowa ekspozycja prezentująca wydziały projek- towania polskich państwowych uczelni ar- tystycznych – ,,Polish Design. Tomorrow is today”. Zdobyte przez lata doświadczenia i kontakty pozwalają mi na promowanie polskich firm i wspomaganie ich w roz- woju oraz w zdobywaniu zagranicznych rynków. Współpraca z topowymi marka- mi nauczyła mnie współpracy z klientem, rozumieniu jego potrzeb i jak najlepszemu odpowiadaniu na nie w samych projek- tach, ale też promocji tych marek bazując na określonych budżetach. PRZESTRZEŃ DO TWORZENIA Tak, jak projektanci nie ustają w po- szukiwaniach nowych rozwiązań i form, tak też poszukują dla siebie miejsca, ryn- kowej niszy, jednocześnie odkrywając swoją pasję. Oto jeden z takich przypad- ków. Aleksandra Gaca to rozpoznawalna na świecie polska projektantka tkanin, która na stałe mieszka w Holandii. Kie- dy otworzono granice byłam młodą osobą i wyjechałam z grupą przyjaciół, by od- krywać Europę Zachodnią – wspomina Aleksandra Gaca. – Zaczęliśmy od Ho- landii, w której ostatecznie zostałam z po- wodów osobistych. Jestem absolwentką liceum plastycznego i już jako licealistka marzyłam o projektowaniu mody, rozpo- częłam więc studia na Royal Academy of Art w Hadze, na kierunku Textile & Fa- shion. Gdy na drugim roku studiów trzeba było wybierać pomiędzy tkaniną i modą, najpierw wybrałam modę, ale później przeniosłam się na tkaninę, gdyż zrozu- miałam, że tak naprawdę fascynuje mnie tkanina, a moda to ukształtowanie jej na formie przestrzennej. potencjaï polskiego wzornictwa X design Sofa„Favon”, którą zaprojektował Mariusz Małecki, to mebel o łagod- nych, miękkich liniach niosących ze sobą wysoki komfort siedzenia i leżenia. Uzupełnienie wersji widocznej na zdjęciu stanowią kolejne moduły, które pozwalają kreować przestrzeń zarówno we wnętrzach prywatnych, jak i publicznych. Fot. Joanna Pawłowska. „Wind of Salento”to kolekcja przedmiotów ze szkła formowanego ręcznie według tradycyjnych technik weneckich, które Dorota Koziara zaprojektowała dla marki Christian Dior. „Noobé”to rodzina trzech mebli – konsola, stolik kawowy i stolik pomocniczy, zapro- jektowana przez duet projektowy Pawlak & Stawarski dla firmy Envy. Blaty są wykonane z naturalnego drew- na amarantowego lub sklejki forniro- wanej szarą dębiną, osadzone na stelażu z malowanej stali. Blat konsoli został wzbogacony o przegrody do se- gregowania poczty. Projekt otrzymał nagrodę Must Have 2017.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=